fbpx

Pilot informatie

Het doel van de pilot

Deze pilot is bedoeld om samen met onze klanten én een steeds intensievere inzet van ons product het volgende probleem op te lossen:

“Medewerkers presteren minder dan mogelijk omdat ze onvoldoende betrokken zijn bij verbeteren”

 

Omdat wij als jonge organisatie nog veel moeten leren zijn wij deze pilot aangaan op basis van onze kernwaarden: gemotiveerd, pragmatisch en een tikkeltje rebels. Dat betekent dat we zullen doen wat nodig is om het een succes te maken. Omdat we op voorhand nog niet exact kunnen bepalen wat dit precies gaat inhouden, vragen we daarom om flexibiliteit en medewerking van jullie kant. Als dank hiervoor bieden wij deze pilot tegen een gereduceerd tarief aan.

Sinds een aantal maanden volgen wij een traject van de Brabantse Ontwikkeling Maatschappij (BOM). Op advies van de BOM hebben wij een pilot ontwikkeld met als doel de betrokkenheid in het kader van verbeteren bij medewerkers te verhogen. Ervaring leert dat verbeterde prestaties dan direct volgen. 

Dit is wat je krijgt

De pilot zal circa 12 maanden in beslag nemen en uit verschillende fases bestaan. Tijdens de eerste fase bepalen we samen wanneer de pilot een succes is, weer te geven in verbeteringen van prestaties en betrokkenheid. In deze 12 maanden zal het begin vooral bestaan uit consultancy door onze CEO Frits van der Geest. Na verloop van tijd zal de consultancy worden overgenomen door onze softwareoplossing. Deze bevat naast een invoerscherm voor medewerkers, tevens minimaal een dashboard en rapportages in jullie eigen look & feel, Motivate Analytics én een mediaspeler om het dashboard te visualiseren.

Dit is wat wij vragen

Eenmalige opstartkosten ter hoogte van €2399,- voor het bouwen van de koppeling, visualisatie dashboard en genereren rapportages.

Een maandelijkse vergoeding van €500,- voor een periode van 12 maanden.                  

Pilotteam van minimaal 3 medewerkers, 1 teamleider, 1 manager/directeur.               

Hardware  (tablet, smartphone, pc) ten behoeve van invoerscherm voor medewerkers.                             

Beeldscherm waar het gehele pilotteam realtime prestaties kan monitoren.                           

Medewerkers zijn beschikbaar om vragen te stellen en te betrekken bij verbeteren op een pragmatische wijze (geen lange vergaderingen).

'Ons hoogtepunt is dat we met de hulp van Motivate een record van 80% OEE gehaald hebben. En dat allemaal met dezelfde mensen én dezelfde machines. Dat had ik van tevoren nooit kunnen bedenken'.
62% productiviteit stijging
Yves Carpentier - Teamleider productie
'Het leeft nu bij de medewerkers en nu is het ook echt een sport aan het worden om steeds wat meer pakketten per uur te kunnen lossen. Het opzetten van het prototype was in een mum van tijd geregeld'.
20% Meer parcels, per persoon per uur
Thijs Gerrits - HUB Manager

Functionaliteiten van de pilot

Medewerkers

  • Hebben real-time inzicht in hun eigen resultaten 

  • Worden continu gevraagd met verbeteringen en toelichtingen te komen in relatie tot prestaties

  • Worden actief op de hoogte gehouden van de status van hun verbetervoorstel

  • Kunnen aangeven of ze tevreden zijn met de feedback 

  • Kunnen actief hulp vragen bij teamleiders en/of collega’s

  • Kunnen te allen tijden een verbetervoorstel indienen

  • Kunnen een productiviteit logboek inzien met bijbehorende notities en verbetervoorstellen

  • Kunnen door middel van stemmen voorkeur uitspreken over een verbetervoorstel

Teamleiders

  • Moeten terugkoppeling geven binnen x termijn of verbetervoorstellen worden uitgevoerd

  • Moeten beargumenteren waarom wel / niet (worden genotificeerd wanneer dit overschrijdt)

  • Weten met welke medewerkers ze in gesprek moeten gaan over prestaties

  • Weten of een verbetervoorstel gaat over een bronoorzaak om prestaties te verbeteren

  • Kunnen hulpvragen inzien en opvolgen

  • Hebben inzicht in de actuele problemen aan de werkplekken en hoe medewerkers daar mee omgaan

  • Hebben inzicht in de betrokkenheid van medewerkers in verbeteren

Managers

  • Hebben inzicht in (de verbetering van) afdelingsresultaten

  • Kunnen trends zien in resultaatverbeteringen

  • Kunnen trends zien in betrokkenheid bij verbeteren

  • Kunnen de grootste uitdagingen inzien en ze ter bespreking aandragen bij de teamleider 

  • Kunnen inzien hoe met verbetervoorstellen wordt omgegaan

Laat ons contact met je opnemen.

Laat hier je gegevens of je vraag achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.